آشنایی با سمعک | بلاگ

آشنایی با سمعک

ساخت وبلاگ
لیست قیمت سمعک های نو
این تفکیک مهم تلقی می شود زیرا مدل additive با تمامی فعالیت EEG سروکار دارد و همزمان با محرکات و نویز نمی باشد.پس در نتیجه،این فعالیت بدون قفل شدگي با خنثی نمودن فاز در میانگین گیری و بر مبنای وابسته به زمان(time domain) حذف می شود. فعالیت غیرهم فازی دارای ماهیتی منظم یا نوسانی است و در نتیجه شکل موج ثابتی نخواهد داشت.پس جز غیر هم فاز،تغییرات وابسته به فرکانس  را در ریتم EEG قیمت سمعک اعمال نماید که بوسیله ی محرک حسی مدوله می شود.نکته اینجاست که این فعالیت های نوسانی  که عامل انفعال بودن EEG هستند، توسط میانگین گیری از سیگنال بر واحد زمان گرفته نمی شود و بنابراین شیوه های جایگزین مثل آنالیز وابسته به فرکانس(freq domain) مورد نیاز می باشد.اگرچه MLAEPها بطور کامل شناخته نشده اند اما فعالیت نوسانی(ارتعاشی)غیرهم فاز منبع غنی از اطلاعات را در مورد شناخت،درک عملکرد مغز و مثال های حرکتی را به ما ارائه می دهد.با اعمال پیچیده ای که برای استخراج AEP های با زمان نهفتگی طولانی تر (مانند اعمال وابسته به شناخت) صورت می گیرد،مطالعات نشان می دهد که قدرت طیفی EEGغیرهم فاز در ارتباط با اهداف توجهی در طی اعمال تمایزفرکانسی می باشد. برخی مطالعات نیز نشان داده اند که MLAEPها برحسب فاز زمینه ی فاز زمینه ی EEG متغییر است.آنها نشان داده اند که مفهوم جدیدی برای احتساب این یافته ها م.رد نیاز است.بازنشانی های فازی، مفهوم مهمتری نسبت به درک دارد.در طی مراحل انجام آزمون بهتر است که ادیولوژیست منابع نویز را ایزوله نماید یا آنها را کنار بگذارد تا داده های بهتری بدست آورده شود.منابع نویز شامل میدان های الکتریکی خارج جمجمه ای از جمله نویز60 هرتز ناشی از خطوط قدرت(50هرتز در اروپا) و پتانسیل های الکتریکی ناشی از حرکت سیم های رابط الکترودها به سیستم تقویت کننده می باشد.سایر منابع نویز داخل جمجمه ای عبارتند از:
1.پتانسیل های low.f که بدلیل حرکات خارجی چشم ایجاد می شود.
2.میدان های high.fتر که ناشی از پلک زدن می باشد.
3.سیگنال های پهن باند که ناشی از فعالیت الکترومیوگرافیک(EMG) می باشد.تمایز بین فعالیت های با منشا عضلانی از منشا عصبی،تفسیر MLAEPها را در برخی موارد دشوار نموده است.جدول17.1،عضلاتی را که به دلیل تحریک صوتی یا به دلیل سایر مسائل سبب اختلال در پاسخ MLAEPها می شود را ذکر نموده است.
خلاصه ای از پاسخ های با منشا عضلانی(EMG)
1.عضله پشت گوشی در بین افراد مختلف متغیر است.قله بزرگ منفی در 11.8+ 0.8 و قله مثبت در 16.4+0.7.
2.عضله تمپورالیس( گیجگاهی) در افراد با دندان های قفل شده،به راحتی ثبت می گردد.قله منفی بزرگ در 17.2+1.9 میلی ثانیه و قله مثبت در 22.8+2.8 میلی ثانیه دارد.
3.عضله گردن از پشت گردن ثبت می شود.اجزای چندگانه و پیچیده ی قله های منفی در 11.3+0.2 و 24.6+1.5 میلی ثانیه ثبت شده و قله های مثبت در 16.8+2.4 و 33.8+0.5میلی ثانیه ثبت می گردد.
4.عضله پیشانی(تمپورالیس) پاسخ ها بسیار تغییر پذیر می باشد.قله های مثبت در حدود 30میلی ثانیه ثبت می شود
 
با این حال،اگر نویزها با محرک شنیداری هم فاز شود،این راهبرد کارساز نخواهد بود. مثلا حرکت خارجی چشم ،پلک زدن یا ثبت الکتریکی از عضلات(50hzیا 60hz یا یکی از هارمونیکاهای آن). بطور خلاصه، برای بهبود کیفیت ثبت پتانسیل ها،بایستی تاحد امکان پاسخ های کاذب برون زا و درون زا و نیز منابع تداخل گر،حداقل یا کنترل شوند.اگر فعالیت الکتریکی سیگنال میانگین گیری شده،پهنای باند وسیعی داشته باشند، MLAEPها راحتر تشخیص داده می شود(1000-5000Hz).استفاده از فیلتر سبب بروز اعوجاج دامنه و زمان می شود و پاسخ های کاذب را ایجاد می نماید و در نتیجه تشخیص پتانسیل های حقیقی را دشوار می سازد.برای بکارگیری فیلتر مناسب، بایستی از روند پردازش سیگنال،اطلاع کافی را داشت تا در نتیجه بتوانیم که فیلتر مناسب را به کار بگیریم.روش پردازش سیگنال مانند اصلاح زمان نهفتگی(latency) ناشی از نآرامی یا حالات غیرمعمول سبب بهبودSNR می شود
آشنایی با سمعکسمعک,سمعک اتیکن,سمعک اینترتون,سمعک استارکی,سمعک فوناک,سمعک زیمنس,سمعک ویدکس,سمعک یونیترون,انواع سمعک,انواع سمعک ها,خرید سمعک,قیمت سمعک,سمعک هوشمند,...
ما را در سایت آشنایی با سمعک دنبال می کنید

نویسنده : متخصص کم شنوایی بازدید : 157 تاريخ : دوشنبه 27 مرداد 1399 ساعت: 18:45

قیمت سمعک ارزان

پایه حفره باریک باقی می ماند و شیپور استاش تشکیل می شود . کاملا حفره تمپان با نازوفارنکس در ارتباط است . استخوانچه های گوش میانی از غضروف قوس های حلقی اول و دوم رشد می کند .
استخوان چکشی و سندانی ازغضروف اولین قوس حلقی  دکتر ولدبیگی ناشی می شود .و رکابی از غضروف دومین قوس حلقی ناشی می شود .
حفره تمپانیک توسعه می یابد اسيكول و پوشش های اسيکول با اپی تلیوم بهم بپیوند. 
اسیکول های در نیمه اول جنينی پدیدار می شوند .آنها درماه هشتم درمزانشيم احاطه شده اند زمانيكه بافت هاي اطراف تحليل مي رود.
لايه اول پوشش اپی تلیال داخلی حفره تمپانیک در طول دیواره فضای رشد اخیر توسعه می یابد حفره تمپانیک در حال حاضر حداقل 2 برابر زمان قبل است .
هنگامی که اسیکول کاملا از اطاف مزانشيم آزاد می شود اپی تیوم آندو درمال به روش mesentory_like  به دیواره حفره متصل می شوند .
رباط های حمایت کننده اسیکول در میانی رشد می کند .
لاله گوش خارجی يا اوریکل اولين ودومين  بافت قوس حلقی تشکیل ميشود در طول هفته ششم بارداری تورم 6 بافت بر آمدگی اوریکل نامیده می شود .
3 برآمدگی ها در قوس اول و دوم و سوم رشد می کنند لاله گوش از گردن جنین زير فك  پایین منشا می گیرد سپس فک رشد می کند .
گوش خارجی نسبتا بيشتر در جهت عمودی حرکت می کند . در هفته 9 بارداری بر آمدگی اوریکول با جدا شدن بخش مشخصي از گوش خارجی تشکیل می شود .
به عنوان مثال برآمدگی 1- تراگوس و بر آمدگی 2- آنتی تراگوس را تشکیل می دهد . به عنوان بخشي از مارپیچ است لوبول گوش از hillock ها (برآمدگی ) مشتق شده است  . مئاتوس خارجی گوش از بخش  خلفی اولين شکاف حلقی رشد می کند. مئاتوس خارجی گوش نزدیک هفته 5 به سمت حلق به درون گسترش می یابد . در اواخر سه ماهه اول سلولهای اپی تلیال در پایين مئاتوس تکثير می یابند و یک صفحه جامداپی تلیال و دهانه مجرايی  در طول 18 هفته تشکیل می شود .
در ماه هفتم (سه ماه سوم ) این دهانه مجرا تحلیل می رود اپی تليال کف مئاتوس در تشکیل پرده صماخ دخیل است بعضی اوقات دهانه مجرا تا تولد ادامه دارد در نتیجه ناشنوایی ما درزادی ایجاد می شود .
پرده گوش از3 لايه جنيني تشكيل شده اكتودرمال پوشش اپي تليال درانتهاي مجراي شنوايي است.
آندودرم حفره تمپانیک و لایه مياني بافت همبند یک ساختار فیبروز تشکیل می دهد . بخش عمده پرده گوش  محکم به دسته مالئوس متصل می شود و بخش باقیمانده مئاتوس گوش خارجی و حفره صماخ است 

 

آشنایی با سمعکسمعک,سمعک اتیکن,سمعک اینترتون,سمعک استارکی,سمعک فوناک,سمعک زیمنس,سمعک ویدکس,سمعک یونیترون,انواع سمعک,انواع سمعک ها,خرید سمعک,قیمت سمعک,سمعک هوشمند,...
ما را در سایت آشنایی با سمعک دنبال می کنید

نویسنده : متخصص کم شنوایی بازدید : 135 تاريخ : دوشنبه 27 مرداد 1399 ساعت: 13:45

انواع سمعک جدید وایرلس

اثرات آن در افراد مسن با افزايش يا كاهش تنظيم پروتئين هاي خاص ويا عامل ها مي توان به وضوح آزمايش كرد. اخيراًنشان دادهاند كه اختلال در آنزيمهاي ضد اكسايش مي باشد(پروتئين هايي كه فعاليت هاي مهم شيميايي را برطرف مي كند(ROS) با سالخوردگي هر دو (آنزيم هاي  سمعک ضد اكسايش و پروتئين هاي خاص)افزايش يافته وتشديدكننده ي آسيب صدا هستند. دليل آن اين بوده است.تحقيقات با شتاب زيادي در اين زمينه انجام شده است و اثر ديگر جهش ها نيز مورد آزمون قرار گرفته است.

شنوايي مركزي در نتيجه ي انحطاط دوره اي

تغييرات وابسته به سن در پيرامون سيستم شنوايي مركزي شكل هاي مختلفي دارد واثرات مختلف روي درك شنوايي را نشان مي دهد.بنابراين اهميت تشخيص بين اثرات مستقيمي كه سالخوردگي روي شنوايي دوره اي(وابسته به محيط)و سيستم شنوايي مركزي عصبي (ACNS)دارد،و ترتيب واثرات وابسته به محيط پاتولوژي تنها روي عملكرد (ACNS)اثر دارد.اولاً،اگر ما به مشاهدات قبل تر بنگريم،بيشترين مشاهدات اثرات وابسته به محيط پاتولوژي هستندو انتظار مي رود به افزايش آستانه هاي شنوايي،كاهش ميزان حركت(از طريق  كاهش تراكم خطي) وكاهش فركانس هاي تفكيك پذير(دقت)هر دو از پيرگوشي حسي و عروقي مورد انتظار مي باشدبراي نشان دادن همه ي اثرات 3گانه ،ازراه سلول هاي مويي مياني بيروني فعاليتشان را پردازش مي كنند.(همان چيزي كه در بخش هاي 9و10ديديم)

بالا بردن آستانه ها،به طور مسلم اختلال ايجاد شده را بازيابي مي كند.علاوه براين صداي انتشار يافته و كاهش حركت و بويايي،با ارائه ي طيفي از محركات آن را از حالت طبيعي خارج مي كند.صداي موضعي ممكن است موجب اختلال شود و پيرگوشي عصبي ايجاد كند.زيرا اعضاي كورتي مستقيماً آوران دريافت نمي كنند،ميزان آستانه هاي حساسيت،ميزان تحرك،وتن فركانس از نورون هاي آوران گذران فردي ممكن است طبيعي باشند(بستگي به اين دارد كه ؛آيا سلول مويي داخلي سيناپس آوران آن به طور عادي در حال كار مي باشد.)

رابطه ي زماني يا مكاني فعاليت شنوايي مركزي با تغييرات اندكي وظيفه ي بازيابي را انجام مي دهد.يادآوري بخش 11،هر چند كه دوره اي باشدفراواني عصبي (ممكن است نورون هايي داشته باشد كه ميزان گسترده ي حساسيت وحدي از پويليي وتحرك عصب دهي وسلول هاي مويي مشخص).

براي حفاظت در برابر طيفي از محركات مهم مي باشد. پيرگوشي عصبي باعث كاهش حشو سودمند مي شود.نمايشي از طيف محركات وشايد بازيابي سيگنال هاي صدا باشد.فيزيولوژي چگونگي اثرات انحطاط روي (ACNS

بعد از كاهش ورودي ،نورون ها در سنجش شنوايي ،ساقه ي مغز در بن بست مركزي در حلزون(در هنگامي كهتعدادي از مداخلات سيناپسي پيوسته هستند)ممكن است نشان دهندكندي پاسخ ها را به هر صدايي ،افزايش آستانه ها،وكاهش در اندازه ي صدا(Frisina.2001)

به طور شگفت آوري ، هر چند كمي كاهش سلولي سراسري وجود دارد. در موش ها شبيه پيرگوشي حسي آسيب شناسي هست،بيشترين كاهش عصبي كه ظاهر شده در محدوده ي مركز حلزون مي باشد. مغز داراي بيشترين تغيير وتحول است،در اينكه ،در بين سلول ها آماده ي اتصال و تغيير دادن به وسيله ي زندگي آزمايشي مي باشد.اگرچه تغييرات مركزي رابطه ي زماني يا مكاني عمومي ندارند با ايجاد(آغاز)بيشتر سلول هاي بيشتر مي باشد.

گنجايش شكل و محور كردن سيناپس ها احتمالاً زياد كردن(بالا بردن) سازگاري با مغز مي باشد.حتي با افزايش سن اين احتمال وجود دارد.مطالعات شناخته شده ي بازنويسي بالاتر از سنجش شنوايي مركزي بعد از كاهش وابستگي سني در پيرامون ورودي مي باشد.فركانس سلول بالاي نورون ها در عمده ي شنوايي قشري ممكن است بعد از انحطاط شديد پايه حلزون، حساسيت نشان دهدبه فركانس هاي كم تر. حساسيت زياد مركزي مجزانمي شود و غير فعال نمي شود پيرامون پاتولوژي اما در عوض يك تغيير مكان را تحمل مي كند،در اعتدال آزمايش و ورودي را به ميزان بازگشت جلوگيري مي كند.اين ميزان برگشتي منجر به اين مي شود كه سراسر آن فركانس هايي كه حلزون را تحريك مي كنند بقاياي آن تا حدي سالم ودر يك برتري خاص قرار دارد.با وجود اينكه ممكن است كه بعضي خصوصيات را در برگيرد از اين شكل پذيري مغز در كاهش اثر انحطاط حلزون و كاهش بر آورد كردن اطلاعات مي باشد.

آشنایی با سمعکسمعک,سمعک اتیکن,سمعک اینترتون,سمعک استارکی,سمعک فوناک,سمعک زیمنس,سمعک ویدکس,سمعک یونیترون,انواع سمعک,انواع سمعک ها,خرید سمعک,قیمت سمعک,سمعک هوشمند,...
ما را در سایت آشنایی با سمعک دنبال می کنید

نویسنده : متخصص کم شنوایی بازدید : 126 تاريخ : چهارشنبه 22 مرداد 1399 ساعت: 19:25

معرفی کلینیک تهران صفیر

معلوم نشده که چند کانال کافی است و چند کانال بیش از حد می باشد.این مسئله بستگی به شکل ادیوگرام و ویژگی های بهره پردازشی سیگنال دارد.به دلیل هدف قابلیت شنیداری و قابلیت فهم گفتاری،احتمالا 4 تا8 کانال کنترل بهره و تراکم،کافی خواهد بود.بهرحال سمعک های امروزه10،15،20 و یا بیشتر کانال دارند،اگرچه کانال ها به طور طبیعی هم پوشانی دارند که به جلوگیری از پاسخ های کاذب و اعوجاج کمک می کند،چون هیچ کانالی به تنهاییو بطور مستقل فعالیت نمی کند و بنابراین غیر ممکن است که عدم تطابق قابل توجهی بین کانال های مجاور داشته باشند.زمانی که بیشتر از 4 کانال مورد استفاده قرار می گیرد،مرسوم است که از handle در نرم افزار فیتینگ استفاده شود.Handleمی تواند که چندین کانال را با هم تحریک و کنترل نماید که به برنامه ریزی آسانترو تنظیم پارامترهای مختلف کمک می کند.

سمعک های چند حافظه ای:

بسیاری از محصولات امروزه دارای چندین حافظه هستند.در درون یک حافظه،تنظیم های مخصوص یک سمعک ذخیره شده است و ویژگی های مختلف سمعک می تواند که روشن و یا خاموش باشد.بیمار می تواند با استفاده از دکمه های روی سمعک ویا استفاده از کنترل از راه دور،به حافظه های سمعک دسترسی داشته باشد.فایده ی سمعک های چندحافظه ای آن است که بسیاری از تنظیمات مخصوص سمعک فقط برای یک موقعیت شنیداری مطلوب باشد و نه در بقیه موقعیت ها.

مثلا بسیاری از شنوایی شناسان بر این عقیده اند که تنظیمات سمعک برای گوشدادن به موسیقی بایستی متفاوت از گوشدادن آن ها بهگفتار در حضور نویز باشد.بنابراین مریض می تواند که بسادگی برنامه سمعک را در هر زمانی که نیاز باشد،تغییر دهد.همانطور که بعدا توضیح داده خواهد شد،سمعک ها دارای سیستم طبقه بندی سیگنال هستند،بدان معنا که سمعک می تواند مضمون سیگناتل ورودی را کشف نماید(مثلا موزیک در مقابل گفتار و نویز).

تنظیمات خودکار پردازش سیگنال می تواند بر اساس محتوا باشد.زمانی که این الگوریتم ها پیشرفته تر شد،نیاز کمتری به چندحافظه ای خواهد بود.

تله کویل:

در افراد کم شنوا استفاده از تلفن،می تواند که مایوس کننده باشدسیگنال رسیور تلفن های مرسوم،یک محدوده باندی 300-3000Hz می باشد و بطور خفیف در حدود 70dBSPL تقویت انجام  سایت می دهد.در افراد دارای افت شنوایی ملایم،این سیگنال ممکن است که برای استفاده از تلفن مفید باشد.در یک افت شنوایی شدیدتر،بعضی تقویت های اضافی مورد نیاز است و معمولا با استفاده از تله کویل قابل دستیابی خواهد بود.

تله کویل چگونه کار می کند؟

معمولا سمعک ها و تلفن ها بدون انواع رابط با همدیگر بخوبی کار نمی کنند.این مسئله بدلیل فیدبک است که ناشی از قرار گیری رسیور تلفن در نزدیکی میکروفون سمعک است.چندین روش برای اتصال موثر سمعک ها و تلفن ها وجود دارد.رایج ترین روش،از طریق تله کویل است.تله کویل یک سیم پیچ کوچک است کا از بهم پیوستن سیم ها حول یک هسته فلزی تشکیل شده است که زمانی که تغییر در میدان مغناطیسی صورت بگیرد،جریان الکتریکی را بوجود خواهد آورد.هدف تله کویل آن است که سیگنال های مغناطیسی تولید شده بوسیله ی تلفن های قدیمی تر که رسیور آن بوسیله ی آهنرباهای قدرتمند تحریک می شود را افزایش دهد.تلفن های جدیدتر گاهی اوقات سیگنال های مغناطیسی قوی را حمل نمی کنند اما حاوی قطعات الکترونیکی اضافه ای است که سیگنالی را تولید می کند که با سمعک سازگار است(HAC).بعبارت دیگر،سمعک می تواند که سیگنال مغناطیسی سمعک را تقویت نماید.این حلقه القایی بوسیله ی چندین دور مس بر روی یک میله ی فلزی سیم پیچی شده تشکیل می شود و بوسیله ی تعداد دورهای مس حول میله فلزی تعیین می شود.

آشنایی با سمعکسمعک,سمعک اتیکن,سمعک اینترتون,سمعک استارکی,سمعک فوناک,سمعک زیمنس,سمعک ویدکس,سمعک یونیترون,انواع سمعک,انواع سمعک ها,خرید سمعک,قیمت سمعک,سمعک هوشمند,...
ما را در سایت آشنایی با سمعک دنبال می کنید

نویسنده : متخصص کم شنوایی بازدید : 150 تاريخ : يکشنبه 5 مرداد 1399 ساعت: 13:12